Sukladno odredbama Odluka o načinu pružanja javne usluge sakupljanja komunalnog otpada predviđen je broj planiranih primopredaja spremnika za reciklabilni komunalni otpad jednom u dva tjedna, te je prijelaznim i završnim odredbama definirano da će ta učestalost do uvođenja odvojenog prikupljanja biootpada biti jednom tjedno.
Novim sustavom prikupljanja otpada, koji je Komunalac uveo na uslužnom području grada Opatije od srpnja prošle godine a na području općina Matulji, Lovran i Mošćenička Draga početkom ove godine, pokrenuto je tjedno prikupljanje biorazgradivog otpada. Time je standard pružene usluge, kao i standard održivog gospodarenja otpadom, podignut na novu razinu. Istovremeno, s obzirom na ograničene kadrovske kapacitete i broj vozila, zbog uvođenja četiri nova mjesečna pražnjenja spremnika za bio-otpad, nužno je bilo smanjiti broj preuzimanja reciklabilnog otpada, koji u suštini predstavlja čisti i suhi otpad čije duže čuvanje u spremniku ne uzrokuje neugodne mirise ili druge probleme za korisnike spremnika.
Ono što može predstavljati problem, a što smo uvidjeli u počecima primjene novog sustava prikupljanja otpada, jest da dio korisnika nema dovoljne kapacitete spremnika za dvotjedno odlaganje reciklabilnog otpada. S obzirom da u ovom trenutku još nije moguće svakom korisniku utvrditi realno potrebnu zapreminu spremnika, jer je za to potrebno provesti veći ciklus odvoza, uvodi se prijelazno rješenje za sve korisnike kojima postojeći spremnik za reciklabilni otpad nije adekvatan u novim uvjetima pružanja usluge prikupljanja otpada.
Korisnici sa čitavog uslužnog područja (iz svih jedinica lokalne samouprave u kojima Komunalac vrši uslugu odvoza otpada) mogu predati Komunalcu zahtjev za zamjenom spremnika za reciklabilni otpad većeg obujma, a zahtjev se može predati osobno u prostorijama Komunalca svaki radni dan od 08 h do 14 h, putem maila ugovor@komunalac-opatija.hr ili slanjem upita na web stranici Komunalca. Zahtjevi će se obrađivati i realizirati individualno kako budu dolazili i u skladu s raspoloživosti spremnika. Ukoliko Komunalac ne bude na raspolaganju imao dovoljan broj spremnika, kao dodatnu privremenu mjeru građanima je omogućeno besplatno preuzimanje vrećica s barkodom, kao privremeno rješenje do tenutka dostupnosti spremnika.
Korisnici koji u ovom trenutku ne mogu procijeniti koliki im je spremnik za reciklabilni otpad dovoljan, mogu se javiti sa zahtjevom za dodjelu vrećica putem e-pošte: ugovor@komunalac-opatija.hr ili telefona: 051/ 505 – 201, interno 1, najkasnije dan prije planiranog dana preuzimanja vrećica., te će se po zaprimljenim zahtjevima vrećice moći preuzeti po lokacijama i u terminima kako slijedi u tablici ispod:
MJESTO | DAN | VRIJEME |
RD Matulji | svaki četvrtak | 10 h – 18 h (vrijeme pauze 13:00-13:30h) |
RD Lovran | svaki četvrtak | 10 h – 18 h (vrijeme pauze 13:00-13:30h) |
*RD Mošćenička Draga (Kraj) | svaki četvrtak | 10 h – 18 h (vrijeme pauze 13:00-13:30h) |
Tržnica Opatija | svaki radni dan | 06 h – 13 h (vrijeme pauze 10:00-10:30h) |
Jurdani 50b (prostorije Komunalca) | svaki radni dan |
08 h – 14 h (vrijeme pauze 10:00-10:30h) |
*RD Mošćenička Draga nije još krenulo s radom no prostor istoga koristiti će se isključivo za ovu svrhu
Osim svega navedenog, kao i do sada, korisnici mogu koristiti i dalje kapacitete reciklažnih dvorišta gdje mogu odložiti veće količine sortiranog reciklabilnog otpada (karton, papir, stiropor, metali, plastika,…).
Podsjećamo korisnike da je bilo kakav dodatni reciklabilni otpad, osim onaj odložen u vrećici dodijeljenoj
od strane Komunalca, zabranjeno odlagati na mjestu primopredaje pored spremnika.
Za sva dodatna pitanja i informacije možete se obratiti na broj telefona 051/ 505 – 201, interno 1. Navedene odredbe proizlaze iz odredbi Zakona o gospodarenju otpadom u cilju obavljanja javne usluge sakupljanja komunalnog otpada na kvalitetan, postojan i ekonomski učinkovit način, izbjegavajući neopravdano visoke troškove, u skladu s načelima održivog razvoje i zaštite okoliša.